Het is weer zover

Telstar moet weer gek doen. Niet omdat de eigen achterban dat leuk vindt, niet om dat het ook maar enig effect sorteert op commercieel gebied. Gewoon, om van verslaggevertjes nogmaals te horen wat we toch heerlijk apart zijn. Kicken hoor!



















Onlangs mochten de Telstarfans in het stadion de nieuwe uit- en thuistenues kiezen. Wij kunnen je verklappen dat de club graag het thuistenue wit laat (wie niet?) en in navolging van een roze bioscooplobby spelershome nu ook een roze uitshirt wil. De belachelijke tenues in bolletjesmotief en Haarlem-motief moesten ervoor zorgen dat de achterban uit armoede toch maar kiest voor de roze tenues. Geen serieuze voorstellen, geen oor bij de achterban (wel aan tafel met ze gaan zitten en ze dan zo voor lul zetten met deze shirts, dat wel).

Nu kun je natuurlijk met zijn allen op het bolletjesmotief stemmen, zodat Telstar straks geen bedrijf zo gek krijgt om plaats te nemen op dat shirt en dat de Raad van Commissarissen vervolgens eindelijk eens gaat vragen waarom er telkens zoveel energie wordt gestoken in onzin, terwijl de meest normale zaken binnen de voetbalclub al jaren ondermaats zijn. Maar dan kan men altijd nog roepen dat de achterban er toch echt zelf voor gekozen heeft.

Vandaar dat wij een alternatief stembiljet boden (zie hieronder) voor mensen die toch nog hopen op een serieus, aantrekkelijk uitshirt voor de Witte Leeuwen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Vind het een beetje simpel, vragen ze is om een mening is het nog niet goed. Je kunt zo alles wel afkraken.

Natuurlijk moeten ze tijd steken in die transfer en andere belangrijkere zaken maar toch vind ik het jammer dat dit initiatief de grond in getrapt word.

Anoniem zei

Noem je dit om een mening vragen? Drie thuisontwerpen bieden waarvan één dezelfde als de huidige en twee andere waarvan je weet dat niemand er aan begint?

En drie uit-ontwerpen waar totaal geen gedachte achter zit, anders dan wat aandacht van de media. Of ga je beweren dat jij dit een sterk staaltje voetbalvakwerk vindt?

De club zit met supporters aan tafel, vraag die mensen dan ook om hun meningen. Doe iets met het gevoel van je klanten. Dat is pas een goed initiatief en laten we eerlijk zijn, niet meer dan normaal voor een goed bedrijf.

Anoniem zei

Ik zeg:

We houden de komende 10 jaar Bruin.

Het is mooi en appart omdat niemand behalve de FC Sankt Pauli het heeft.

Ik zeg optie 4: Bruin!

Anoniem zei

Telstar is alleen geen goed bedrijf, telstar=telstar

Anoniem zei

Wat een ongelooflijk zuur stukje. Telstar (als bedrijf) bestaat uit enkele betaalde krachten en vele vrijwilligers die een organisatie neer zetten waar je trots op kan zijn. Zonder deze mensen was Telstar waarschijnlijk allang financieel onder water gegaan.

Misschien zou de schrijver als vrijwilliger aan de slag willen bij Telstar om zo op constructieve wijze zijn / haar energie te gebruiken. Ik ben heel benieuwd hoe de schrijver met hetzelfde beperkte budget een perfecte organisatie gaat neer zetten.

Succes ermee! En nee....ik werk niet voor Telstar...zelfs niet als vrijwilliger...

Anoniem zei

Alle respect voor de reacties en het stuk zelf maar 1 ding is en blijft pijnlijk duidelijk: als je ook maar iets met voetbal hebt dan stel je geen van de 3 uittenues serieus voor aan je achterban. Of je moet natuurlijk in een circus (willen) werken...

NicoZH zei

Met alle respect, lekker anoniem gaan schrijven oefffff

Sat zei

'Misschien zou de schrijver als vrijwilliger aan de slag willen bij Telstar om zo op constructieve wijze zijn / haar energie te gebruiken. Ik ben heel benieuwd hoe de schrijver met hetzelfde beperkte budget een perfecte organisatie gaat neer zetten.'

Hmmz, klinkt als een uitdaging.
Alsof het beperkte budget wat te maken heeft met de overdosis excentriekiteit van de algemeen directeur.

Telstarfans.nl Redactie zei

Beste Anoniem,

bedankt voor je voorstel om als vrijwilligers zelf te laten zien hoe het beter kan.

Wij weten uit ervaring wat de beperkte mogelijkheden zijn bij Telstar. We weten ook uit ervaring hoeveel energie, tijd en geld er verloren gaat door slecht management en slecht uitgevoerd werk. Dat wil niet zeggen dat wij geen respect hebben voor de mooie mensen op de club (want dat zijn ze stuk voor stuk) en voor vele zaken die men heeft gerealiseerd. Dat wil niet zeggen dat wij ontkennen dat men met beperkte middelen moet werken en dat er genoeg zaken zijn die wel zijn zoals je zou mogen verwachten en soms nog meer dan dat. Het wil wel zeggen dat er met grote regelmaat zaken ondermaats verlopen, terwijl dat totaal niet nodig is. En dan benoemen we 80% van de dingen nog niets eens.

We benoemen het wel als het echt te gek wordt en het ook al openbaar is, op forum, in de media of in de volksmond. Wij hebben geen positie of functie die we willen consolideren, we hebben geen vrienden, collega's, zakenrelaties of familie die we liever beschermen dan het clubbelang. We kijken gewoon naar onze club en constateren. Gaat er iets buitengewoon goed, dan lees je dat hier. Gaat er iets buitengewoon slecht, dan lees je dat ook hier.

We gaan geen vlag uitsteken als supporters het shirt mogen kiezen, terwijl het overduidelijk is dat de ontwerpen een lachertje zijn en de stemming een toneeltukje. Dat is alsof je Cor Prein gaat complimenteren dat hij als betaald voetballer de bal beten de lijnen wist te houden.

Hoezo moet het over de beperkte middelen gaan in dit stuk over de shirtontwerpen? Kost het ontwerpen van een serieus model meer energie dan de lachsessie waarin de drie voorgestelde ontwerpen zijn bedacht? Je richten op de wensen, de cultuur en het gevoel van je achterban in plaats van op je eigen smaak en een schouderklopje van wat journalisten: kost dat meer geld of iets dergelijks?

Het moge duidelijk zijn dat we een verschil van inzicht hebben. Waarschijnlijk komt dat omdat wij die 80% procent onvermelde zaken ook in ons hoofd hadden toen we dit stukje schreven. Misschien komen we op dezelfde golflengte als we voortaan via dit blog iedereen op de hoogte stellen van alle zaken die zich afspelen. Ik kan garanderen dat we dan dichter tot elkaar komen.

Natuurlijk vallen we wat uit de toon als we hier openlijk zaken aan de kaart stellen. Op de club zelf horen we collega's, werknemers, vrijwilligers, supporters, sponsors en zelfs werkgevers hun soms terechte kritiek op elkaar spuien. Allemaal mensen die zien wat wij zien en nog van dichterbij ook, maar tegelijkertijd mensen met posities die geconsolideerd moeten worden. Persoonlijke zaken die belangrijker zijn dan het clubbelang: inkomen, relaties, gevoeligheden, plannen. Wij begrijpen dat vaak wel, we zijn allemaal mensen en handelen soms niet veel anders. Wij hebben op deze website echter maar één belang, het clubbelang. Als dit dan plotseling de enige plek is waar ook openbaar kritiek is terug te vinden, en dat we daardoor geen populairiteitsprijs winnen, dat overleven we wel.

Ik hoop dat we elkaar iets beter begrijpen nu. We zijn nu natuurlijk wel benieuwd op welk model uit-tenue jij hebt gestemd!

Tot Telstar!

Nieuwsarchief